Wat is er nodig om te zorgen dat jongeren en gezinnen goed worden geholpen en dat problemen niet (nog) erger worden? Hoe kan het dat hulp soms goed werkt en in andere gevallen stagneert? Wat en hoe kunnen we met elkaar leren van praktijkervaringen in de jeugdhulpverlening? Welke patronen zijn er te onderscheiden in termen van succes- en belemmerende factoren in de hulpverlening?
In het project “Leren van praktijkervaringen in de hulpverlening” reflecteren jongeren, ouders, hulpverleners en beleidsmakers samen op deze vragen. Gezamenlijk wordt geleerd van zowel de hulpverleningstrajecten waarin de hulp vastliep, als van de hulpverleningstrajecten waarin de hulp juist goed verliep. Iedereen denkt mee vanuit zijn eigen ervaring, kennis en expertise. Want door inzichten te delen leren we met én van elkaar.
Lees hier meer over de projectkaders van het project ‘Leren van praktijkervaringen.’
Lees hier de algemene flyer over het leernetwerk ‘Leren van praktijkervaringen.’